دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۵
۰ نفر

وزیر راه وشهرسازی دیروز در مراسم تودیع و معارفه معاون شهرسازی خود، برای نخستین بار از برنامه دولت برای اجاره‌نشین‌ها خبر داد.

عباس آخوندی گفت: برنامه‌ریزی برای بازار اجاره مسکن به فرصت نیاز دارد اما به‌زودی برنامه‌ای برای مستأجران اعلام می‌شود. عباس آخوندی اظهار کرد: برای بخش حمل‌ونقل نیز تصمیمات جدیدی گرفته شده که به‌زودی اعلام می‌شود.

اختلاسی در وزارت راه رخ نداده است

وزیر راه و شهرسازی همچنین درخصوص اظهارنظر وزیر نیرو مبنی بر اختلاس 12هزار میلیارد تومانی در یک پروژه ریلی گفت: اختلاسی در وزارتخانه راه و شهرسازی رخ نداده است. عباس آخوندی همچنین درخصوص سیاستگذاری وزارت راه و شهرسازی درخصوص معماری و شهرسازی اظهار داشت: اندیشه من این است که شهرداری‌ها، شوراها و نهادهای محلی را تقویت کنیم و دخالت دولت مرکزی در تصمیمات محلی را به حداقل برسانیم تا توسعه و مدیریت‌های محلی با تصمیمات مقامات محلی و در محل گرفته شود. آخوندی درخصوص تعیین تکلیف مسکن‌مهر هم افزود: چندین‌بار اعلام کردم که به تمامی تصمیمات گذشته پایبندیم.

تبدیل روستاهای 800 نفری به شهر در دولت دهم

در مراسم تودیع و معارفه معاون وزیر راه و شهرسازی، معاون سابق این وزارتخانه با بیان اینکه در اواخر دولت دهم برخی از روستاها با شاخص جمعیتی 800نفر تبدیل به شهر شدند، گفت: به‌دلیل سلایق شخصی بیش از 1300شهر در کشور داریم که برخی از آنها هنوز در مرکز آمار به ثبت نرسیده است. میرمحمد غراوی افزود: گاهی بنا به سلایق شخصی 5 تا 6 روستا را که با یکدیگر فاصله داشتند تبدیل به شهر کردند و ما با مشکلات زیادی برای تهیه طرح‌های توسعه این شهرهای تازه‌تأسیس روبه‌رو شدیم.

کد خبر 231282
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز